SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG AKMA D'BEAUTY. Kami menjual dan mengedar pelbagai rangkaian produk-produk kecantikan dan kesihatan yang terkini. Kepakaran Kami Menawarkan Perkhidmatan Rawatan muka & Terapi Rawatan Resdung. Tidak ketinggalan khidmat nasihat Kecantikan dan Kesihatan bagi semua pelanggan-pelanggan kami. Kami juga mengadakan Kursus-kursus Asas Kecantikan, Persolekan dan Pengusaha Salun. Sebarang pertanyaan sila TEL @ SMS @ WHATSAPP ke NO. TEL ini : 012-9266555 / 013-3527197 ATAU datang sendiri ke Akma D'Beauty G-9 Klang City Square, 41400 Klang
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERKHIDMATAN KAMI UTAMAKAN

PERKHIDMATAN KAMI UTAMAKAN
Dengan anugerah Yang Maha Pencipta , kejelitaan dan kecantikan adalah sebahagian dari nikmat yang mesti dihargai dan disyukuri. Kejelitaan dan kecantikan merupakan salah satu dimensi kehidupan yang perlu dicari dan bukan yang dinantikan malah harus dimiliki. Kejelitaan dan kecantikan amat dititik beratkan tidak dapat dipisahkan, apatah lagi di alaf milenium ini tiada yang mahu ketinggalan dari segi penampilan diri agar kelihatan cantik dan jelita. Oleh demikian kecantikan semulajadi yang dimiliki hendaklah dipelihara agar ianya dapat menambahkan keyakinan diri untuk menghadapi kehidupan yang sebenar.

Saturday, December 22, 2012

Masker Dari Pure Marine Collagen (PMC)


Jom kita belajar membuat masker dari PMC, selepas sekali penggunaan sahaja akan terasa perubahan di muka anda..



UNTUK KULIT KERING
”..MENGAPA BERBELANJA LEBIH UNTUK CANTIK SEDANGKAN 
COLLAGEN INI LEBIH MURAH DAN HARGA BERPATUTAN” -NONA TV3

CARA2 :
Cuci bersih wajah dengan sabun pembersih dan bilas. Lebih elok jika diwapkan wajah 10-15minit bg membuka liang pori2 kulit. Kemudian br disapukan gel kolagen serata wajah & leher, biarkan kering sebelum dibersihkan. Boleh juga dibw tidur semalaman sebelum cuci esok pg. Ia pantas menyerap, tidak melekit @ berbau.

UNTUK KULIT KERING :
1. Campurkan Jelly PMC dengan susu tepung atau lemon
2. Bancuh kedua2 bahan hingga sebati
3. Sapukan keseluruh wajah & leher
4. Biarkan selama 20-30minit
5. Cuci dengan air

Hasilnya:
Dapat mengembalikan kelembapan kulit, nampak lebih muda dengan melambatkan proses penuaan.
Kulit wajah lebih halus, lembut, anjal/tegang, cerah & Gebu. Amalkan selalu untuk hasil yg lebih menawan.



UNTUK KULIT NORMAL
”..MENGAPA BERBELANJA LEBIH UNTUK CANTIK SEDANGKAN 
COLLAGEN INI LEBIH MURAH DAN HARGA BERPATUTAN” -NONA TV3

CARA2 :
Cuci bersih wajah dengan sabun pembersih dan bilas. Lebih elok jika diwapkan wajah 10-15minit bg membuka liang pori2 kulit. Kemudian br disapukan gel kolagen serata wajah & leher, biarkan kering sebelum dibersihkan. Boleh juga dibw tidur semalaman sebelum cuci esok pg. Ia pantas menyerap, tidak melekit @ berbau.

UNTUK KULIT NORMAL :
1. Campurkan Jelly PMC dengan 2 atau 3 titik madu
2. Bancuh kedua2 bahan hingga sebati
3. Sapukan keseluruh wajah
4. Biarkan selama 20-30minit
5. Cuci dengan air sejuk

Hasilnya:
Kulit wajah lebih halus, lembut, anjal/tegang, cerah & Gebu. Amalkan selalu untuk hasil yg lebih menawan.



 UNTUK KULIT BERMINYAK
”..MENGAPA BERBELANJA LEBIH UNTUK CANTIK SEDANGKAN 
COLLAGEN INI LEBIH MURAH DAN HARGA BERPATUTAN” -NONA TV3


CARA2 :
Cuci bersih wajah dengan sabun pembersih dan bilas. Lebih elok jika diwapkan wajah 10-15minit bg membuka liang pori2 kulit. Kemudian br disapukan gel kolagen serata wajah & leher, biarkan kering sebelum dibersihkan. Boleh juga dibw tidur semalaman sebelum cuci esok pg. Ia pantas menyerap, tidak melekit @ berbau.

UNTUK KULIT BERMINYAK :
1. Campurkan Jelly PMC dengan sebiji tomato ranum (buang bj & kulit) lalu dilenyek halus.
2. Bancuh kedua2 bahan hingga sebati
3. Sapukan keseluruh wajah dan leher
4. Biarkan selama 20-30minit
5. Cuci dengan air

Hasilnya:
Ia mampu mengimbangi pengeluaran minyak berlebihan.
Kulit wajah lebih halus, lembut, anjal/tegang, cerah & Gebu. Amalkan selalu untuk hasil yg lebih menawan.




Monday, December 10, 2012

PIMPLE & SCAR


Lakukan Full Facial Treatment : Pimple & Scar

Bagaimana caranya agar kulit kita bebas dari jerawat? Seterus bagaimana pula caranya agar bekas jerawat  itu hilang ? Tambahan lagi kulit saya kusam, saya ingin memberikan kesan segar kepada kulit saya tetapi saya ingin melakukannnya setelah jerawat saya hilang, produk apakah yg sesuai untuk kulit saya ? Bagaimana cara mengatasi problem tersebut di salun2 kecantikan...



Untuk memelihara kulit dari tumbuhnya jerawat baru, lakukan rawatan setiap minggu untuk jerawat yang serius dan 2 minggu sekali untuk jerawat biasa. Untuk menghilangkan bekas-bekas jerawat agar kulit menjadi sihat, cerah dan menghindarkan dari tumbuhnya jerawat baru.

FULL FACIAL TREATMENT
Harga Paling Rendah


FACIAL TREATMENT PIMPLE & SCAR
HANYA RM70.00 SAHAJA.
(90 minutes)

Pakej Yang Lagi Murah 6x Rawatan
RM350
Anda pasti rasai sendiri perubahan kulit wajah walaupun baru sekali rawatan.
Untuk kesan yang lebih cepat gunakan produk bersesuaian dengan masalah kulit.
Amalkan Pure Marine Collagen + Vitamin C


Thursday, December 6, 2012

Vitamin C


Kenapa kita ambil Vitamin C bersama Pure marine collagen?


Tahukah anda bahawa salah satu fungsi Vitamin C adalah merangsang pembentukkan Kolagen dan menjaga kulit anda daripada rosak . Kulit anda seperti diperbaiki dan kunci kulit anda daripada rosak. Bayangkan dengan kehebatan VITAMIN C dan di tambah dengan kehebatan PURE MARINE COLLAGEN..........
Kolagen di badan anda akan diserap untuk mencantikkan kulit anda serta mengoptimumkan kecantikkan kulit anda dengan menghaluskan , memutihkan dan membersihkan. Ini kerana PURE MARINEC COLLAGEN turut bertindak sebagai membersihkan toksik dibadan anda sekali gus memcantikkan kulit anda , menghaluskan dan menegangkan.

 


VITAMIN C
Vitamin C merupakan senyawa penting yang diperlukan untuk meningkatkan sistem kekebalan tubuh. Imunitas atau daya tahan tubuh kita dapat menurun saat kita banyak beraktifitas tanpa disertai pola makan yang sehat dan teratur. Daya tahan tubuh yang terganggu juga diakibatkan oleh serangan radikal bebas berupa polusi udara dari asap kendaraan bermotor dan asap rokok. Radikal bebas akan membuat sel-sel tubuh kita mudah rusak dan tidak mampu berfungsi dengan baik.

Vitamin C bertindak sebagai antioksidan selain dapat memperbaiki sel tubuh danperbaiki kulit yang rosak akibat radikal bebas. Dalam merawat kecantikan, vitamin C memiliki peranan penting dalam melancarkan peredaran darah sehingga kulit terlihat lebih segar. Vitamin ini juga akan merangsang pembentukan kolagen kulit dan menjaganya dari kerosakan. Vitamin C memiliki sifat sebagai water holder (menyimpan air) sehingga mampu menjaga kelembaban kulit dan mencegahnya dari kekeringan.

Pengambilan vitamin C dalam jumlah tepat secara teratur, dapat melambatkan proses penuaan diri, menghaluskan kulit, sekaligus melambat kerja enzim tirosinase; iaitu enzim yang bertugas membantu pembentukan pigmen di kulit. Jika proses pigmentasi terhambat, kulit pun terlihat lebih bersih dan cerah.



Monday, December 3, 2012

Testimoni PMC

Ramai Yang Telah Mencuba! Anda bagaimana?










Tuesday, November 27, 2012

WHITENING + VITAMIN C


FULL FACIAL TREATMENT
Harga Paling Rendah




FACIAL TREATMENT WHITENING + VITAMIN C
HANYA RM65.00 SAHAJA.
(90 minutes)

Rawatan kecantikan dengan cara yang selamat dan berkesan menggunakan produk berasaskan bahan semulajadi. Kekalkan kecantikkan kulit anda secara semulajadi dengan Rawatan Vitamin C. Ia membantu:
• Menghalang penuaan kulit yang disebabkan oleh oksigen aktif.
• Mengurangkan kerosakan kulit yang disebabkan oleh cahaya ultra lembayung
•Awet muda atau Mempermuda wajah dengan mengekalkan kenjalan kulit dengan menggalakkan penghasilan kolagen
• Mencerahkan dan melembutkan kulit wajah dengan cara mengawal pembentukan pigmen melanin.


ANTI AGING + COLLAGEN

FULL FACIAL TREATMENT
Harga Paling Rendah



FACIAL TREATMENT ANTI AGING + COLLAGEN
HANYA RM65.00 SAHAJA.
(90 minutes)

Rawatan anti kedut dengan formula yang telah terbukti manfaatnya untuk mengatasi kedut dan mencegah timbulnya keduant baru. Kandungan kolagennya akan menyegar, menganjalkan, mencerah dan menyerikan wajah. Juga berkesan mencantikan kulit, mengurangkan garis halus, kedutan dan masalah pigmentasi serta tompok hitam.


BB Cream Collagen

BB Mayfiece Collagen:
RM45.00 : 50ml





BB Mayfiece Collagen:
Krim Pemutih kulit Kolagen BB Mayfiece berkesan melindungi kulit dari UVA / UVB, membantu memudakan kulit bernafas sepanjang hari, mencegah pengeluaran lingkaran hitam, melasme, freckles ... walaupun di waktu musim panas.  Pemakaian selalu menjadikan kulit putih, cerah dan licin.
Dengan komponen kolagen unggul mempunyai kesan perlindungan pada kulit, molekul pelembab untuk membantu air boleh menembusi jauh ke dalam kulit, yang membantu kulit anda menjadi lembut dan berseri sepanjang hari sambil melindungi kulit anda. Lakukan lebam pengsan, kedutan, menegangkan dan mencerahkan kulit, kulit menjadi berseri seperti bunga ros putih.
Penggunaan:  Gunakan setiap hari selepas mencuci muka waktu pagi, ambil sedikit jumlah yang sesuai di tangan dan sapu pada muka sehingga menyerap seluruh kulit wajah..


BB Cream Caviar


BB Mayfiece Caviar:
RM45.00 : 60ml





BB Mayfiece Caviar:
Mayfiece BB Caviar dengan bahan pelembab yang sangat berkesan. Mengandungi bahan seperti spirulina dan ekstrak soya mempunyai komprehensif anti-kedut, pengukuhan kulit, memulihkan kulit kering, kulit anda menjadi licin putih terang berseri. Bersama-sama dengan bahan-bahan pelembab terunggul melindungi keanjalan kulit, meningkatkan tenaga dan meningkatkan keupayaan kulit. Penggunaan kerap menjadikan kulit sihat berseri, cerah dan anjal.
Cream ini mewujudkan lapisan pelembap semula jadi di permukaan kulit, membantu untuk mengimbangi air dan minyak dalam kulit, menjadikan solekan anda lebih mudah dan kemas.


Friday, November 23, 2012

Sf Beauty


Produk ni sebenarnya dah lama dipasaran, tp br beberapa bulan kebelakangan ini begitu menjadi top di salun kami. Permulaannya saya pekenalkan kepada seorang pelanggan, selang sebulan perubahan yang amat ketara kulit wajah pelanggan tersebut.....akhirnya saya pekenalkan kepada beberapa orang lg pelanggan dan hasilnya sungguh tidak mengecewakan.

Produk Sf Beauty



Set Percubaan Vit E
RM79.90 

Set Percubaan Vitamin C
 RM79.90


 RM44.90


Rm39.90

Krim Malam Dan Siang


Set Besar Vitamin C
RM124.80


 Set Besar Vitamin E
RM119.80

.

Tuesday, November 20, 2012

Tip Rawatan Pure Marine Collagen

Pelbagai Kegunaan :
- Air yang di Tos dari Rumpai laut boleh diletak atas kepala untuk pengalakkan pertumbuhan rambut.
- Air yang di Tos dari Rumpai laut juga bole buat cuci muka bagi mengecilkkan pori-pori dan mengecutkan jerawat.
- Air yang di Tos dari Rumpai laut juga bole sapu pada kulit badan, kaki & tangan bagi mencerah, melembab, halus & tegang.
- Air yang di Tos dari Rumpai laut juga bole buat rendam kaki untuk menghilang rekahan di tumit.
- Hampas yang di tapis bole buat masker muka bagi mengecilkkan pori-pori dan mengecutkan jerawat.



RASAILAH PERUBAHAN DIRI SENDIRI APABILA ANDA BERTERUSAN MENGGUNAKAN PMC


MERAWAT WAJAH SEBAGAI MASKER
(Pernah disiarkan dalam rancangan Nona di TV3 20 mei 2012)
Selepas cologen direbus, tapiskan terlebih dahulu.
Sisa tapisan digunakan untuk membuat masker dan air untuk diminum.
Bersihkan muka terlebih dahulu.
Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas.
Sapukan pada muka dan leher (rasa sejuk & lembab).
Tunggu hingga masker kering atau dalam 30 minit.
Bersihkan muka. Anda akan rasa kulit lembab, gebu, cerah & tegang walaupun dengan pemakaian masker yang pertama kali...

MENGHALUSKAN KULIT SEPERTI LULUR/SCRUB

CARA - CARANYA : -
Ambil air PMC yang di toskan
Sapu di Muka, tangan , lengan , kaki dan di tempat yang diinginkan ( seakan- akan sapu lotion )
Biarkan kering selama 5 minit
Bilas dan lihatlah hasilnya......halus je rasa.....
Penggunaan sekali memberikan kesan serta merta halus dan rasa tegang je kulit
Penggunaan berterusan membuatkan kulit semakin halus seperti bayi , putih cerah , tegang ( kesan dari Collagen yang ada daripada PURE MARINE COLLAGEN ) 



RAWATAN RAMBUT TERUTAMA GUGUR

Cara - caranya : - 
Sama seperti buat masker lain , ambil air yang ditoskan
Sapu je kat atas kepala atau rambut
Tunggu ia kering dan bilas
Nak pakai lama-lama pun boleh
Kesan penggunaan : -
Kulit kepala bersih dari kelimumur dan gatal-gatal
Botak , penggunaan berterusan insyaallah tumbuh rambut. Rambut halus je dan subur.



RAWATAN TUMIT KAKI PECAH

CARA - CARANYA : -
1) Ambil air PMC yang di toskan
2) Letak di dalam besen atau baldi
3) Rendam kan kaki anda sambil santai
4) 5 minit rendam pun dah nampak kesanya
5) Nak rendam lama-lama pun boleh

Kesan sekali cuba kulit tumit halus je rasa...
Penggunaan seterusnya kulit tumit yang merekah berkurangan, seminggu kemudian rekahan hilang serta halus kulit kaki macam ala- ala pergi SPA. Kuku kaki bersih dan cantik seakan-akan pergi manicure dan pendicure.



Thursday, November 15, 2012

JELLY PURE MARINE COLLAGEN



Rumpai Laut Yang Telah Siap Masak
PMC Color putih/ yellow gold:



1 pek = RM18


PMC Color putih/ yellow gold:
Yang Telah Beberapa hari disimpan dalam peti ais







Cara Pengambilan :
  • 1 Hari 2x = 3sudu pg & 3sudu malam
  • Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)
  • Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah
  • Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat

PERHATIAN :

  • Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..
  • Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat! 
  • Banyakkan minum air kosong..


Wednesday, November 14, 2012

PURE MARINE COLLAGEN



COLLAGEN RUMPAI LAUT

”..MENGAPA BERBELANJA LEBIH UNTUK CANTIK SEDANGKAN 
COLLAGEN INI LEBIH MURAH DAN HARGA BERPATUTAN” -NONA
Apa Itu Collagen:
Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan.. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.. Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.
Kolagen terdapat pada,kornea, kanta mata. kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon ,rawan sendi, dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buahpinggang,jantung serta sistem limfatik.








KESAN PENGAMBILAN KOLAGEN ASLI:

-Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
-Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
-Memejalkan payudara, otot dan punggung
-Menyihatkan rambut dan kuku
-Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid
-Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
-Mengurangi selulit
-Memberi tenaga
-Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
-Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
-Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
-Merawat penyakit gout
-Mencegah kanser/tumor
-Menurunkan tekanan darah tinggi dan hypertension.
-Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
-Anti bakteria/kulat
-Merawat anemia
-Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh
-Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
-Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit
-Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut dan resdung.
-Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka
-Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
-Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
-Menberikan rasa kekenyangan (diet)
-Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)
-Sesuai utk ibu mengandung 6 bulan ke atas (2 sudu shj)
-Mampu meningkatkan penghasilan susu ibu
-Memperbaiki masalah pengelihatan & batuk


CARA PENYEDIAAN PURE MARINE COLLAGEN


CARA PENYEDIAAN PURE MARINE COLLAGEN :

1. Ibu Collagen mentah
2. Basuh kolagen mentah, ramas-ramas seperti basuh beras 5-6 kali.
3. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman @ 2-6jam. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali & toskan.
4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus.
5. Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur.
* Boleh juga dicampurkan dengan gula batu atau ginseng * tp kalau nak buat masker jgn campur apa2 .
* Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais, collagen ni tahan lama sebab ianya anti bakteria.
* Boleh guna (stok) selama 5-6minggu

Perhatian : untuk mengurangkan bau semasa memasak.. disarankam sebelum masak cuci dengan asam jawa dan semasa masak campurkan daun pandan.


 MASKER PURE MARINE COLLAGEN



CARA MEMBUAT MASKER PURE MARINE COLLAGEN:

(Pernah disiarkan dalam rancangan Nona di TV3 20 mei 2012)
Selepas cologen direbus, tapiskan terlebih dahulu.
Sisa tapisan digunakan untuk membuat masker dan air untuk diminum.
Bersihkan muka terlebih dahulu.
Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas.
Sapukan pada muka dan leher (rasa sejuk & lembab).
Tunggu hingga masker kering atau dalam 30 minit.
Bersihkan muka. Anda akan rasa kulit lembab, gebu, cerah & tegang walaupun dengan pemakaian masker yang pertama kali...


KEISTIMEWAAN/KANDUNGAN PURE MARINE COLLAGEN



KEHEBATAN KOLAGEN ASLI 100% (IBU KOLAGEN MENTAH ASLI)

• Nilai-nilai nutrisi 10x ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu (rm300/mangkuk)
• Khasiatnya sama dengan sarang burung layang-layang (rm400 hingga ribu2 ringgit)
• 24% kolagen ini bersamaan 2 keping sarang burung layang2
• PH bernilai 7.6
• KALSIUM- 37x lebih tinggi daripada hati ikan.
• ANTIOKSIDA – 55Ox lebih kuat dari vitamin C.
• VITAMIN A – 40x lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.
• PROTEIN – 21x lebih banyak dari susu.
• OMEGA 3 DAN OMEGA 6 – 2326x lebih banyak dari ikan.
• Tumbuhan yang mempunyai banyak mineral didalamnya jika dibandingkan dengan sayur daratan yang lain. Antaranya ialah kalsium, kalium,zat besi, magnesium, iodine, potasium,vitamin B6,B12,C,A,omega 3 dan antioksidan
• Kaya dengan OMEGA-3 yang akan membuat kulit KENYAL dan KENCANG
• Penuh dengan KOLAGEN
• Kandungan SERAT yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir.
• Kandungan IODINE yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang
• Slot diiklankan dalam rancangan NONA 20 Mei 2012

**Sumber nutrisi yang sangat hebat untuk kesihatan dalaman dan kulit. Sesuai diamalkan lelaki dan wanita untuk semua peringkat usia.

Penjagaan Rambut

Tips penjagaan rambut bagi wanita bertudung




Mungkin ramai yang tertanya-tanya, penting ke penjagaan rambut bagi wanita bertudung? Bagi saya ia amat penting tak kiralah bagi wanita bertudung atau tidak. Ini kerana rambut adalah salah satu anugerah yang dikurniakan kepada kita.


1.  Pilih syampu yang bersesuaian dengan rambut anda. Jika boleh, dapatkan nasihat dari orang yang pakar utk merawat masalah rambut anda seperti GUGUR, KELEMUMUR, MENIPIS, BERBAU, GATAL-GATAL, dan lain-lain
Gunakan Set Rawatan Rambut seperti Shampoo & Conditioner yg sesuai dengan jenis rambut anda dan gunakan Gel rawatan rambut utk rawatan kelemumur anda. 


2.  Jika anda memakai tudung kepala, pastikan rambut anda dikeringkan terlebih dulu sebelum memakai tudung kepala. Kalau tidak rambut anda akan bermasalah seperti berkelemumur, rambut berbuah, rambut berbau dan rasa tidak selesa seperti pening kepala.


3.  Semasa anda mengeringkan rambut dengan tuala, cara terbaik ialah melurutkan tuala secara lembut dan perlahan-lahan dari atas hingga ke hujung rambut. Lakukan berulang kali dan biarkan ia kering sendiri. Ingat, jangan gosok rambut anda dengan kasar!


4.  Untuk mengembalikan rambut yang cantik dan sihat, gunakan Serum Rambut yang di sapu di hujung rambut [tidak di sapu di kulit kepala]. Untuk kesan yang terbaik, amalkan cara ini 2-3kali seminggu.
Gunakan Serum Rambut untuk membantu baik pulih masalah rambut kering & bercabang. Serum juga memberi bentuk kpd rambut, sgt di galakkan utk mereka yang berambut KERINTING kasar/halus atau rebonding. Selalunya serum rambut mempunyai bau yang amat segar dan harum menjadikan anda lebih yakin sepanjang hari.

5.  Sewaktu anda tidak mengenakan tudung, sikat rambut anda dan elakkan daripada tidak terurus. Ia akan memastikan akar rambut dan kulit kepala mendapat pengudaraan yang secukupnya.


6.  Untuk menghilangkan kelemumur dengan berkesan, sapu nipis Gel rawatan rambut dan gosokkan di kulit kepala. Kalau kelemumur terlalu byk dan berkeping-keping, ulangi process ini 2x sehari, tidak perlu di cuci selepas sapu Gel rawatan. 


7.  Untuk rambut anda berminyak, pilih syampu yang boleh digunakan setiap hari. Faktor-faktor rambut berminyak seperti ketidakstabilan hormon mengakibatkan sebum dikeluarkan secara berlebihan, tekanan yang anda alami, keadaan cuaca panas atau pun anda banyak mengambil makanan yang berlemak.
Bersihkan rambut anda dgn Shampoo dan Conditioner setiap hari utk dapatkan kesan terbaik.


8.  Elakkan penggunaan alat pengering rambut terlalu kerap supaya rambut tak mudah kusam dan rosak


9.  Elakkan memakai anak tudung atau cekak rambut terlalui ketat. Sebaiknya pastikan ada pengaliran udara yang masuk agar tidak terperap dan mudah berbau.